Det tyska modehuset Hugo Boss, mest känt för sina exklusiva kostymer för män, kämpar i motvind.
Försäljningen minskar och nettoresultatet för andra kvartalet sjönk med 84 procent till 11 miljoner euro, motsvarande drygt 100 miljoner kronor.
Prognosen för helåret justeras ned och bolaget räknar nu med att den valutakursjusterade försäljningen kommer att sjunka med 0-3 procent. Den tidigare prognosen var en försäljningsökning.
Nu ska ytterligare 20 butiker runt om i världen stängas. Redan i mars meddelade bolaget att 20 av dess 145 butiker i Kina läggs ned.
Hugo Boss nya vd sedan i februari, Mark Langer, planerar också att återgå till ett starkare fokus på herrmode för att få fart på lönsamheten.
Bolaget är inte det enda inom branschen som har det tufft. Även modehus som Burberry och Richemont, som bland annat äger Chloé och Cartier, tampas med svikande lönsamhet.
(TT-Reuters)