Harrys nomineras till Svenska Designpriset

Foto: Harrys
Foto: Harrys
Foto: Harrys
Foto: Harrys

Krogkedjan Harrys har nominerats till Svenska Designpriset för sin nya grafiska identitet. Profilen har tagits fram tillsammans med Stylt Trampoli. Tanken är att den grafiska identiteten ska föra tankarna till känslan hos en handelsbod, samtidigt som färgerna som Harrys redan har etablerat behålls.

- Vi är stolta och glada över att vara nominerade till Svenska Designpriset för vår färska grafiska profil. Harrys nya restaurangkoncept med den uppdaterade menyn och inredningen skapar en varm, personlig och folklig känsla, säger Gustav Löfving, marknadschef på Harrys, i ett pressmeddelande.

– Vår design utgår alltid från en historia. Ibland är de påhittade, men i Harrys fall var den verkliga historien så bra att den förtjänar att berättas. Det nya konceptet och grafiska profilen tydliggör att Harrys är en svensk, familjär matkrog för hela familjen, berättar Erik Nissen Johansen från Stylt Trampoli, i ett pressmeddelande.