Stockholmsmässan nominerad till Svenska Designpriset 2019

Fotoboken som är nominerad i kategorin ”Information – print”.

Stockholmsmässan är stolta över att ha blivit nominerad till Svenska Designpriset 2019 i tävlingskategorierna ”Information – print” och ”Identitet – Grafisk identitet”. Prisutdelningen sker den 17 oktober.

 

- Bra design är viktigt för samhället och för affärer. Vi fokuserar hårt på att skapa en skönare arbetsplats samt att låta våra affärer drivas av god design, säger Christina Kilström, Marknads- och Kommunikationsdirektör på Stockholmsmässan. Vi är stolta över nomineringarna och tar det som ett bevis på att vi är på rätt väg.

Stockholmsmässan är nominerad i kategorin ”Information – print” för Fotoboken – som är en dokumentation av hur ett kontor skapas utifrån den kreativa resan. Formgiven av Victoria Albrecht, copy Ya-sin Chahimi.
Under 2019 gick Marknadsavdelningen på Stockholmsmässan över till aktivitetsbaserat arbetssätt där hållbarhet och design var ledorden i förvandlingen. Arbetet initierades och leddes av Therése Wåglund-Rytter, Inhouse byråchef.
Dessutom är Stockholmsmässan nominerad i kategorin ”Identitet – Grafisk identitet” för det grafiska maneret till Stockholm Furniture & Light Fair som är en av de största design- och möbelmässorna i Europa. Formgiven av Camilla Bergqvist, copy Ya-sin Chahimi.  

Svenska Designpriset är en tävling i design som är öppen för alla som arbetar med grafisk design, formgivning och liknande kreativa områden. Tävlingen är indelad i 27 kategorier och prisutdelningen sker den 17 oktober på Rondo i Göteborg. De vinnande bidragen publiceras därefter på designpriset.se.