Nytt butikskoncept i centrala Stockholm

Under hösten 2016 genomförde Cervera ett omfattande arbete för att stärka sin roll på marknaden.

Med kundmötet i fokus lanserades ett nytt butikskoncept som syftar till att vara mer inspirerande och med en tydligare funktionsindelad varuläggning.

 – Det har blivit tydligt att det våra kunder efterfrågar i våra butiker inte bara är produkterna, utan upplevelsen. Man vill både inspireras och informeras. Detta genomsyrar såklart butiken på Sveavägen som till exempel har utrustats med ett coffee corner och som tydligare visar upp våra mervärdestjänster, säger Johan Junehed, vd Cervera.

I det nya butiksuttrycket står umgänget och det dukade bordet i centrum. För att skapa en inbjudande atmosfär blandas material som trä, stål, glas, korg och textiler och butikerna målas i varma färger. På plats i butik kan kunderna ta hjälp av en personal shopper, lämna in sina knivar på slipning eller boka matlagningskurser.