När Formex ägde rum den 26–28 augusti fylldes Stockholmsmässan av möten, design och framtidsspaningar. Höstens Formex markerade även 65-årsjubileet för Nordens mötesplats för inredning, design och livsstil, och samlade besökare från hela branschen – från inköpare och stylister till formgivare och trendspanare.
Totalt deltog 360 utställare från Norden och övriga världen, och nästan 8 000 besökare deltog under tre dagar för att upptäcka trender, göra affärer och nätverka med branschen.
Under temat Things We Love erbjöd mässan inspiration, affärer, möten och intryck.
Årets tema syntes i montrar, utställningar och scenprogram. Det handlade om passion, personlighet och kärlek – till våra hem, Formex som handelsplats och möten mellan människor. ”Vi är otroligt glada över den fantastiska responsen vi har fått. Under tre intensiva och inspirerande dagar har både utställare och besökare visat ett stort engagemang och en genuin vilja att tillsammans driva branschen framåt”, säger Sonja Björk Ebert, projektledare för Formex.