Smartare konsumtion på tapeten

Inför hösten och vintern lanserar Sandberg Wallpaper en trendrapport där fokus ligger på långsiktig konsumtion.  Meningen med rapporten är att utifrån olika livsstilsmönster hjälpa konsumenten att hitta deras personliga inredningsstil – allt med vinkeln att konsumera smartare.

Personligheterna som undersöks är Familjen, Naturbanisten, Finsmakaren eller Nowstalgikern.

Familjen

Det centrala i livet är gemenskap, vilket präglar hela hemmet som är en avslappnad plats inredd med lekfullhet. Basen är nordisk med inslag av knasiga detaljer och färgglädje.

 

Naturbanisten

Söker ett lugnare tempo, bort från stress och distraktion. Naturen är nära inpå i form av vackra bruksföremål, hantverk och gröna växter. Dova kulörer och struktur på väggarna skapar en lugn fristad.

 

Finsmakaren

Hämtar inspiration från världens alla hörn. En härligt varm färgskala, kraftfulla mönster och moderna accenter samsas i Finsmakarens hem som inte är rädd för att ta ut svängarna.

 

Nowstalgikern

Blickar med kärlek bakåt i tiden mot seklets mitt. Tidlöshet och kvalitet är centralt och i hemmet blandas udda fynd med teakmöbler. Basen är ljus med krydda i form av kaxiga inslag. En skön, nött och avslappnand stil.

 

Genom att känna igen sin inredningsprofil menar Sandbergs att människor kan upprätthålla en hållbar och medveten konsumtion av design och inredning i de svenska hemmen.

För tolkning och styling av de fyra trenderna står Charlotte Ryding och Emma Fischer, Foto Jonas Berg

www.sandbergwallpaper.se